Saturday, 15 April 2017

Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Dengan 3 Langkah Mudah

'TOPENG MUKA ATAU JERAGAT'

Bayangkan muka kita dipenuhi dengan tompok-tompok hitam dan gelap malah semakin banyak sampai rupanya dah macam topeng BATMAN pulak!


Alahai..sungguh malu rasanya, sedih, rimas dan paling teruk kita hilang keyakinan diri. Betul kan? Kalau betul kita geng!

Jeragat kakNi mula nampak ketara apabila kulit kakNi nampak sedikit cerah (nak kata kulit putih lettew kahkah) selepas pakai produk apa entah masa zaman remaja dulu-dulu. 


Kalau korang jenis nak pergi kerja puas tempek bedak nak tutup kesan jeragat. Baikla baca entry ni dan apply cara atasinya sebab sampai bila nak sembunyikan cela kalau puncanya kita tak atasi? 

Apa-apa yang terjadi mesti ada puncanya. Ok jom ketahui 6 punca jeragat supaya kita tau bagaimana untuk atasi jeragat.

1) Sinaran Matahari

Banyak terdedah kepada cahaya matahari menyebabkan kulit menghasilkan melanin dengan lebih banyak untuk melindungi kulit dari sinar uv

2) Ketidakseimbangan Hormon

Hormon yang tidak seimbang terutamanya pada wanita hamil boleh menyebabkan jeragat terjadi dengan jayanya. Ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan

3) Kosmetik Yang Tidak Selamat

Penggunaan bahan kosmetik yang mengandungi kadar bahan kimia yang tinggi boleh merosakkan kulit dan memburukkan lagi keadaan jeragat

4) Parut Jerawat

Parut jerawat boleh meninggalkan kesan tompok hitam pada kulit yang boleh mengambil masa untuk pudar dan hilang

5) Rawatan Hormon

Rawatan hormon yang menggunakan hormon estrogen, progesteron, pertukaran hormon, penggunaan implan boleh menyebabkan kemunculan jeragat

6) Penuaan Sel

Seiring dengan peningkatan usia, sel juga turut mengalami penuaan di mana proses penggantian sel yang baru tidak seaktif sel yang mati. Ini menyebabkan kulit tidak mampu lagi melindungi bahagian kulit yang rosak

Bagaimana Nak Hilangkan Jeragat?

Cuba tengok kulit buah epal atau anggur yang segar dari ladang. Licin, tegang, segar dan kuat. Apa rahsianya?

Lapisan kulit epal dan anggur terutamanya sangat tinggi dengan antioksidan. Ia berupaya melawan jangkitan penyakit dan mampu kekal tegang dalam tempoh yang lama.

Sama juga dengan kulit kita yang memerlukan antioksidan untuk menghalang jeragat.

Orang kata jeragat hanya boleh dihilangkan dengan rawatan laser sahaja tapi insyaAllah dengan 3 langkah mudah ini mampu memudarkan dan menghilangkan jeragat. Kata kuncinya kena amal dengan konsisten kerana ia bukanlah produk magic yang sekali amik terus hilang.


Vivix Untuk Jeragat

🍃 Vivix adalah minuman botani yang tinggi antioksidan dan mempunyai sebatian resveratrol malah 10x lebih tinggi dan bertindak meremajakan kulit dan sel
🍃 Memudar dan menghilangkan jeragat
🍃 Melindungi kulit dari masalah jeragat dan masalah kulit yang lain
🍃 Menegang dan melicinkan kulit
🍃 Memberi tona sekata pada kulit
🍃 menghalang penimbunan radikal bebas yang menyebabkan punca jeragat

Kolagen Untuk Jeragat

Kolagen adalah rangka pada kulit yang menegang dan meremajakan kulit. Semakin meningkat usia kolagen semakin kurang dihasilkan menyebabkan kulit berkedut dan timbul masalah kulit yang lain seperti jerawat dan jeragat


 🍃 Mencerahkan dan menganjalkan kulit
🍃 Menegang dan melicinkan kulit
🍃 Mengecilkan liang pori
🍃 Melebatkan rambut
🍃 Memudarkan kesan jeragat

Nutriwhite Spot Whitening Treatment

🍃 Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat
🍃 Kuasa pencerahan dari Likuoris dan Peony
🍃 Mencerah, melindungi serta menghilangkan radang kulit
🍃 Mengandungi Cats Flaw yang berfungsi menegangkan kulit
🍃 Mengandungi Vitamin C aktif yang membawa pencerahan baru untuk kulit dan menjadikan kulit lebih halus

Nak hilangkan topeng muka korang ala-ala 'Batman' tu? Cepat-cepat hubungi kakNi tau!

Untuk pembelian set ni maka korang dengan automatik akan dapat PERCUMA KEAHLIAN!

KakNi
Nikmat Hidup Sihat