Wednesday, 21 December 2016

Cara Hilangkan Jeragat Teruk Pada Muka Supaya Muka Tak Jadi Hitam

Arwah mak kakNi dulu memang banyak tompok hitam pada muka. Dulu-dulu ingatkan apa benda la tompok-tompok hitam kat muka tu rupanya itulah namanya jeragat.

Mak memang kuat bekerja di tengah panas. Berkebun, alihkan lembu-lembu, menoreh. Mungkin disebabkan selalu terdedah oleh panas mentari menyebabkan jeragat timbul dengan banyakknya. Banyak terdedah dengan cahaya matahari boleh merosakkan lapisan epidermis kulit. Masa ni mana la nak tau ada krim pelindung uv bagai ni. Kalau ada pun nak beli pun tak mampu. 

Betapa gigih nak hilangkan jeragat yang berleluasa sampai muka dah jadi hitam penuh dengan jeragat Mak pernah beli sabun betik dari Thailand sebab masa ni sabun ni memang famous nak putihkan muka. Lepas 2 hari pakai kulit mula jadi merah macam udang kena panggang. Kulit mula menggelupas, kakNi cakap dengan mak tak payah pakai la mak. Buat basuh kain jela sabun ni. Teruk dah muka jadinya. 

Umur belasan tahun di tahun 90-an manalah nak tau perkembangan semasa produk bahaya ke tak bahaya. Duduk pulak di kampung, telefon canggih dan internet jauh sekali.

Sekarang macam-macam info kita boleh dapat kan? Sebab tu lah kita kena bijak dan ambil tau hal-hal seperti ini sebab badan kita la yang akan terima akibatnya nanti. Harap sangat adik-adik dapat selidik betul-betul produk tu sebelum beli. Entah-entah produk bancuh belakang rumah je mana kita tau. Produk timbang kilo dari negara jiran ke, acah-acah claim selamat semua orang boleh kan? Ada bukti kajian klinikal? Cuba ambil tau semua tu dulu sebelum beli. 

Masa ni mestilah belum kenal lagi dengan Shaklee, kalau tak memang dah belikan mak Collagen Shaklee. 


Amal kolagen 4 kotak Alhamdulillah masalah jeragat hilang. Kulit muka jadi licin dan putih berseri. Bukan apa muka penuh jeragat buat kita hilang keyakinan diri kan, malu dan rasa rendah diri sangat. 

Kalau adik-adik atau ibu ayah ada masalah jeragat insyaAllah kolagenlah jawapannya. Ada orang sanggup tau buat rawatan laser untuk hilangkan masalah jeragat ni. 

Dah kenal Collagen Shaklee ni tak payahlah nak berlaser bagai. Amalkan dan rasa sendiri betapa bestnya dapat kulit lembab, licin, halus mulus dan gebu gebas. 

Cepat hubungi kakNi tau!

KakNi
887558

~Alfatihah untuk arwah mak Rahimah Binti Awang 2008~