Cara Hilangkan Sakit Lutut Kronik Supaya Senang Berjalan

Friday, December 23, 2016

Dulu kakNi selalu terfikir pasal apa orang sakit lutut je ramai suruh amik kolagen. Kan ke kolagen tu untuk kulit cantik, halus dan licin bak telur baru dikupas tu?

Apa pulak kaitan kolagen dengan sakit lutut? Dah baca Kepentingan Mengambil Kolagen Terutama Kepada Mereka Yang Menderita Sakit Lutut

Rupanya sangat besar manfaat kolagen ni, bukan sekadar untuk kulit sahaja. Sakit lutut berlaku apabila tulang rawan mula haus dan terhakis dan juga sebab satu bahan yang dikenali sebagai kolagen mula hilang dari badan. 


50% dari tulang rawan terdiri dari kolagen yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang rawan. Tetapi selepas umur 20-an kolagen mula hilang dan terhakis sedikit demi sedikit dalam tulang rawan tadi. 

Sebab tu jugak kita tengok sekarang seawal usia lewat 20-an ramai dah menderita sakit lutut. Tapi paling ketara mestilah di kalangan warga emas kan? 

Badan kita boleh menghasilkan kolagen sendiri malangnya ia tidak mencukupi untuk menampung keperluan kolagen yang hilang dari lutut tadi. Umpama permintaan melebihi pengeluaran. Dengan adanya kolagenlah ia dapat melindungi tulang rawan dan menjaga rangka lutut. 

Bila kolagen mula rosak dan hilang, lutut akan mula membengkak dan tulang pada bahagian lutut akan membesar melebihi rangka lutut. 

Apa nak buat? Sanggup nak buat operation? Seriau dengar nak operate lutut 😖

KakNi cadangkan amalkan Shaklee Collagen selama 8 minggu sebab mengikut kajian klinikal kolagen akan memberikan kesan terbaik selepas 8 minggu. Tapi kebanyakkan yang amalkan kolagen shaklee seawal 2 minggu dah bagi feedback positif. 


Sungguh gembiranya hati seorang anak kan dapat buat ibu bapa gembira sebab sakit lutut dah hilang. 

Dengan sifat Collagen Shaklee yang paling halus ini cepat meresap ke dalam badan dan akan membaiki kawasan tang rosak tadi dan menggantikan kolagen yang hilang. Ingat tau kolagen bukan untuk kecantikan sahaja malah banyak tubuh kita yang perlukan kolagen.

KakNi memang jenis seriau dengar bab-bab nak operate tulang ni sebab dah pernah alami patah tulang dulu, jadi tau sakitnya macam mana..huhu

Di sini cerita mengenainya Kesan Jangka Panjang Tulang Patah Akibat Kemalangan 

Dapatkan kolagen ini dengan cara mudah hanya klik di link esell di bawah ini :


Dengan pembelian kolagen korang layak mendapatkan konsultasi eksklusif dari KakNi. Hubungi kakNi seperti detail ini :
Aniey Yusoff
ID : 887558
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *

Subscribe blog Aniey