Sarapan Mudah Untuk Persiapan Kesihatan Anak

Wednesday, December 28, 2016

Sebulan berlalu sekejap je kan dah nak bukak sekolah dah minggu depan. Kasut sekolah pun belum basuh lagi. Kasut yang masih elok memang kakNi suruh anak pakai je. Buat apa membazir, memang beli yang mana perlu je.

Pagi tadi kakNi pergi koperasi sekolah dan selesaikan membeli buku-buku latihan dan baju pendidikan jasmani. Beli awal sebelum sekolah buka supaya tak kelam kabut hari pertama sekolah tu. Tahun depan kakak Alyaa dah Tahun 3 dan adiknya Affan Tahun 1.

Balik rumah segara menampal lencana sekolah pada baju diaorang ni. Tinggal nak gosok je. Begitulah persiapan persekolahan anak-anak. Di rumah sekarang ni berbakul pesanan penaja dari kakNi buat anak-anak 😂

Hormat guru
Buat baik dengan kawan
Belajar bersungguh
Dengar apa guru ajar
Solat zohor (anak-anak sekolah petang)
Duit bukan untuk FAST FOOD
Minum hanya air bekal sahaja

Dan panjang lagi la pesanan penaja 😂
Bukan apa semuanya untuk memastikan kesihatan anak-anak. Ye la, di sekolah terdedah dengan habuk, debu, sekeliling orang jual makanan segera dan macam-macam la lagi. Nak anak sihat tak kan nak kurung je kat rumah kan? 

Apa yang kakNi sediakan untuk persediaan kesihatan mereka ialah bekalan chewable vitamin c mesti ada kat rumah! Owh omega dan mealshakes skali. Supaya sistem imun diaorang sentiasa di aras tertinggi dan paling penting mealshakes wajib sebelum pergi sekolah. 


Diakui kadang-kadang kakNi ni terkejar-kejar nak siapkan sarapan. Baru nak masak dah si kecik bangun merengek. Susukan dia tengok jam dah terlambat pulak. Jadi kejut anak-anak, mandi, solat, siap dan kacau sarapan segera air mealshakes. Minuman penuh khasiat dan nutrisi untuk  keperluan anak-anak. Multivitamin yang lengkap dengan zat besi dan mineral yang menyokong pembesaran anak kita. 

Sekurangnya dah berlapik perut anak dengan sesuatu yang berkhasiat. Agak-agak lemau dan tak semangat kang mak paksa minum jugak 😂 tapi so far alhamdulillah anak-anak tak payah dipaksa minum. Kadang tu diaorang kacau sendiri je.

Buat persiapan sekolah jangan lupa tau persiapkan sekali persediaan untuk kesihatan diaorang. Mudahan Allah sentiasa bagi kesihatan yang terbaik untuk anak-anak kita. Senang diaorang nak belajar jugak nanti tak perlu ponteng kelas kan.

Jom jom mak yang nak dapatkan multivitamin ni segera hubungi kakNi tau!

KakNi
0137773122
887558

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *

Subscribe blog Aniey