Tuesday, 18 April 2017

Derita Bengkak Kaki Akibat Gout Sampai Jalan Memapah Dinding

Assalamualaikum..

Bila sebut penyakit gout ni dulu kakNi memang tak berapa familiar sangat sakit gout ni sakit apa, sebab apa dan apa simptom pun tak berapa nak tahu. 

Tapi sejak 2 orang ahli keluarga terdekat ada sakit gout ni boleh la tengok tahap seksa diaorang macam mana bila gout menyerang tu. Bila tengok masing-masing terhincut-hincut bawak kaki yang bengkak tu seksa menengoknya. Usahkan berjalan nak bangun pun tak boleh. Boleh la bangun perlahan-lahan sambil memapah dinding huhu..


Sakit gout berpunca dari pengumpulan asid urik berlebihan dalam badan. Lama kelamaan akan berkumpul di sendi-sendi dan kemudian akan mengeras dan membengkak. Gout yang tidak dikawal boleh menjadi semakin parah sehingga menyerang buah pinggang. 

Bahaya jugak gout ni andai tidak dikawal. KakNi mula bagi cadangan pada ahli keluarga kakNi ni supaya amik makanan kesihatan yang tinggi antioksida, antiinflammatori dan tinggi resveratrol yang baik untuk merendahkan paras asid urik. 

Alhamdulillah lepas seminggu update dia balik tanya progress sambil consult tentang pengambilan air dan sebagainya.  Syukur, gout dah hilang malah air kencing yang sebelum ni berbuih dah jadi jernih dan tak berbuih. 

Alhamdulillah kakNi tumpang gembira dapat membantu sihatkan orang. Ada ahli keluarga yang hidap gout? Ini kisah ayah kepada kawan kakNi yang ayahnya juga menderita sakit gout.

Testimoni #1


Vivix minuman botani yang dipatenkan oleh Shaklee hasil ekstrak dari 4 tumbuhan utama yang kaya dengan resveratrol. 


Apa kata mereka lagi yang sudah mencuba Vivix Shaklee?

Testimoni #2


Testimoni #3


Testimoni #4


Mereka sudah mencuba dan alhamdulillah berjaya kembali normal. Orang sekeliling yang menengoknya pun tak seksa lagi. Kalau tak kesiannya tengok kaki dan sendi membengkak.


Hubungi kakNi segera tau kalau ada ahli keluarga terdekat atau sahabat handai yang menderita sakit gout ni.

KakNi