Cara Hilangkan Jerawat Bernanah Supaya Kulit Kembali Licin Dan Cantik

Wednesday, May 10, 2017

Assalamualaikum WBT

Memiliki kulit yang bersih dan licin sebenarnya bukan untuk kelihatan cantik di mata sahaja malah lebih kepada nak tampil berkeyakinan berdepan dengan orang dan diri sendiri terutamanya.

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Muka berjerawat sahaja pun dah mendatangkan rasa tak selesa ni apatah lagi bernanah, jerawat batu dan mengeluarkan darah pulak. 

KakNi pernah zaman berjerawat dan bernanah dulu-dulu..masa ni kalau la boleh tutup muka rasa nak tutup dah muka tu. Bercakap dengan orang rasa nak tunduk je muka. Malu! Rasa orang bercakap dengan kita duk tengok tang jerawat tu je.

Punca Jerawat Bernanah

1) Pemakaian Bahan Kosmetik yang mengandungi bahan kimia berbahaya yang boleh merosakkan kulit dan mengundang pembiakan bakteria

2) Memicit jerawat. Selalu memicit jerawat sebenarnya boleh menyebabkan jerawat bernanah dan berdarah sebab kita sedang memindahkan bakteria dari tangan kepada jerawat.

3) Muka yang berminyak. Minyak pada wajah boleh menyebabkan jerawat menjadi bernanah

Cara Nak Hilangkan Jerawat Bernanah Dan Berdarah

1) Banyakkan makan makanan yang sihat. Kurang lemak dan berminyak

2) JANGAN memicit jerawat. Syok tu memang syok tapi kesan selepas tu yang tak syok

3) Menjaga kebersihan kulit muka. Cuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Paling best pakai pencuci muka Nutriwhite

4) Bersihkan muka dengan peralatan yang bersih. Jika perlu bersihkan muka pastikan kapas atau tuala yang digunakan adalah bersih.

6) Detoks toksin. Toksin yang menimbun dalam badan boleh mengundang kepada masalah jerawat yang teruk. Baca 10 Kelebihan Detoks 

7) Amalkan pengambilan vitamin yang tinggi antioksida seperti Vitamin C dan Vivix. Antioksida mampu menghalang radikal bebas yang menyebabkan jerawat dan membaiki struktur kulit yang rosak.

Bertahun menderita jerawat bernanah?


Pengguna Vivix Yang Menderita Jerawat Bernanah

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Nikmati harga ahli dengan KEAHLIAN PERCUMA dengan pembelian 2 botol Vivix. Jimat menjangkau Rm200! Sebotol Vivix berharga RM475 pada harga retail. Untuk pembelian secara online hanya klik di link di bawah.

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU
Sihat dalaman dan serlahkan kecantikan di luar. Hubungi KakNi untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi.

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
http://kakni.wasap.my
COD : Wangsa Maju Keramat AU



You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *

Subscribe blog Aniey