Cara Mengatasi Masalah Anemia Pada Ibu Hamil

Sunday, October 08, 2017


Bagi ibu hamil berbagai simptom dan masalah kesihatan yang terpaksa mereka tempuhi sepanjang kehamilan demi zuriat yang dikandung. Sedari fasa awal kehamilan, ramai ibu hamil yang mengalami pelbagai alahan seperti muntah, loya, tiada selera makan, pening, stress dan sebagainya.

Memasuki fasa pertengahan dan terakhir kehamilan pula, ramai ibu diduga pula dengan masalah GDM, tekanan darah tinggi, kencing kotor dan anemia.



Besarnya pengorbanan seorang ibu, bagi KakNi syukur alhamdulillah sepanjang 4 kehamilan yang lepas tidak pernah mengalami masalah kesihatan yang serius. 

Anemia terjadi apabila kandungan hemoglobin (sel darah merah) dalam darah kita rendah. Sel darah merah ini sangat penting kerana fungsinya yang mengangkut oksigen ke setiap sel-sel dalam badan.

Apa yang perlu dibuat bila kita mengidap anemia semasa hamil?

Ada beberapa sebab kenapa anemia terjadi pada ibu hamil antaranya ialah kekurangan zat besi yang mana 75-95% wanita hamil menghidapinya. Wanita yang mengandung sentiasa mengalami kekurangan zat besi untuk menampung keperluan semasa mengandung.

Anemia boleh menyebabkan komplikasi seperti kelahiran pramatang, kematian bayi dalam kandungan dan kemurungan selepas kelahiran. Kesan pada bayi pula boleh menyebabkan tumbesaran terbantut, kerencatan perkembangan akal dan psikomotor. Bacaan lanjut di sini

Bagi ibu yang selalu anemia setiap kali hamil Pn Aya Chalo bercerita pengalaman beliau :

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang

Ibu-ibu yang hamil hendaklah sentiasa mematuhi jadual pemeriksaan di klinik-klinik kesihatan seperti yang telah ditetapkan. Ini sangat penting untuk kesihatan ibu dan bayi.

Manfaat Vitalea Iron Formula

Vitalea adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan semua golongan lelaki dan wanita. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal termasuk vitamin C dan beta karotena untuk perlindungan antioksidan.


Tablet vitalea dengan iron formula mengandungi 400mcg asid folik, vitamin B yang diperlukan untuk tubuh yang sihat.

Antara manfaat utama :
  • Memberi tenaga segera, kecergasan tubuh dan kekuatan mental
  • Membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran
  • Pelengkap nutrisi kepada kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang
  • Sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan
  • Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon
Di Shaklee, Set Prenatal banyak membantu ibu-ibu hamil tampil lebih sihat, gembira dan bertenaga. 


Set lengkap kehamilan ini menjaga kesihatan ibu luaran dan dalaman. Sangat membantu ibu-ibu melalui fasa kehamilan yang sihat. Set ini boleh dibeli secara online hanya klik di link esell di bawah :


Atau boleh terus hubungi KakNi seperti detail berikut untuk dapatkan konsultasi eksklusif :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

0 comments

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *