Tips Nak Atasi Masalah Rambut Gugur Sampai Nak Botak Kepala

Tuesday, October 10, 2017

Assalamualaikum WBT


Orang kata rambut adalah mahkota bagi wanita. Lambang kecantikan wanita tak kira bertdung atau tidak. Kalau la masalah rambut seperti gatal kepala atau rambut banyak gugur ke memang satu masalah bagi wanita bertudung.

Selepas bersalin anak kedua, rambut KakNi mula gugur dengan banyaknya. Tak payah tunggu nak sikat dengan sikat, guna jari pun dah boleh dapat segenggam rambut gugur huhu..



Masalah utama KakNi adalah kulit kepala gatal, berkelemumur dan gugurlah rambut dengan hebatnya sampai boleh nampak la kulit kepala. 

Pakai syampu 'antidandruff'? Sudah! Dah berapa banyak jenama yang dah cuba, makin lebat dan hebat je rambut berguguran. Syampu berasaskan semulajadi yang tempatan pun dah cuba. Sama jugak kesannya malah lagi banyak gugurnya.


Sejak bersama Shaklee, feedback positif demi positif yang KakNi alami sampaikan 1 family KakNi 'shakleekan' untuk berkongsi kebaikan yang dah pernah KakNi rasa. Kena la dengan hashtag #sayajualsayapakaisayarasa hihihi

Untuk nutrien rambut ada 3 yang KakNi sangat cadangkan iaitu :


Seperti mana kepentingannya untuk menganjalkan kulit, kolagen juga adalah protin yang banyak terdapat pada rambut. Manfaat kolagen untuk rambut antaranya :
  • menjadikan rambut semakin tebal dan bersinar
  • membantu menyuburkan rambut agar kuat dan lebih bermaya
  • menguatkan akar rambut agar rambut kurang gugur
  • melembab dan mengatasi masalah kulit kering
2) ESP

Minuman ESP ini kaya dengan protien yang berasaskan tumbuhan. Membekalkan 9 jenis asid amino perlu untuk menggalakkan pembaharuan sel dan membina asas kepada kulit yang sihat.

Fungsi protien yang umpama 'batu-bata' mengikat sel-sel badan agar kuat untuk pertumbuhan, pembaharuan dan pembaikan tisu badan.


Mengandungi kepekatan tertinggi Scalp Health Complex iaitu campuran unik 10 vitamin, mineral dan herba berkesan yang menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan berkilauan.

Nourishing Scalp Treatment menangani punca masalah rambut dengan rumusan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan pengaliran darah, melindungi daripada kesan negatif faktor persekitaran serta membekalkan khasiat kepada kulit kepala.

Vitamin antioksida iaitu A dan E serta Koenzim Q10 melindungi rambut daripada kerosakan akibat radikal bebas dan tekanan persekitaran.

Bertindak lembut untuk menghasilkan persekitaran yang optimum bagi pertumbuhan rambut.
  • Formula tanpa bilas memudahkan penggunaan, malah rambut boleh digayakan mengikut cita rasa kita tanpa mengambil masa yang terlalu lama.
  • Menyubur, menguat dan melebatkan rambut dengan mengurangkan keguguran semasa disikat
  • Tidak menyebabkan rambut melekit atau berminyak
Rambut gugur memang merimaskan. Terutama bagi wanita bertudung. Dah la gugur gatal kepala pulak. Duk tergaru-garu dari luar tudung.




Nak menghargai mahkota rambut kita untuk diri sendiri dan orang tersayang kita?

Set rambut gugur ini sangat membantu. Boleh didapati secara online dengan klik di link di bawah ini :


Atau hubungi KakNi seperti detail di bawah :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

2 comments

  1. saya pun makan suplemen je. senang dan cepat tapi hasil superbb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, ngeri tgk rambut berterbangan atas lantai..

      Delete

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *