Pemakanan Dan Amalan Gaya Hidup Sihat Elak Kanser

Sunday, August 05, 2018

Allahuakbar..tanggal hari ini 4 Ogos 2018, mendapat perkongsian whatsapp dari sahabat group Family 80:20 kami yang baru kehilangan adiknya. Menderu ucapan takziah dari sahabat yang lain. Tidak pula dari seorang kami yang lain bertanya lebih lanjut mengenainya sehinggalah kami membaca status di Facebooknya.


Saat membacanya air mata laju mengalir. Di usia sang adik yang masih muda menderita sakit kanser di tahap 4. Dan lebih menambahkan air mata ialah pemergian Allahyarhamah tidak sampai 24 jam selepas diijabkabulkan dengan seorang suami yang begitu ikhlas menerima dan menyayangi beliau.

Salam takziah buat saudara Syukur Yusuf. Semoga Allah memberi ketabahan buat keluarga dan menempatkan adik tercinta di kalangan mereka yang beriman.

Antara status di FB saudara Syukur Yusuf







Terus teringat diri sendiri yang bila-bila masa juga boleh dijemput pulang oleh Pencipta. Sihat atau sakit bila sudah sampai ajalnya pasti mati akan datang. Sentiasa beringat dengan 5 perkara sebelum datang yang 5.

Teringat artikel semalam yang KakNi tulis mengenai keburukan gula putih yang salah satunya adalah penyebab terjadinya kanser. Kita yang sebelum sakit ni WAJIB menjaga kesihatan sebelum sakit datang menjengah.

Semasa mencari bahan untuk artikel semalam KakNi terjumpa satu perkongsian iaitu sakit itu datang bermula dari perut yakni apa yang kita makan itulah yang akan menjadi penyebabnya kepada penyakit.

80% dari amalan pemakanan kita dan 20% lagi adalah gaya hidup yang sihat. Macam nama group agensi pelaburan kami pulak 8020 empire hehe..

Memandang wajah anak-anak yang masih kecil membayangkan sekiranya kita pergi meninggalkan mereka. Allahuakbar..sebab itulah KakNi memang terus amalkan pengambilan makanan kesihatan Shaklee. Mula jalani hidup aktif kalau tak sebelum ni pasif saja, bersenam sekurangnya 20 minit sehari (tidakla asyik terbaring tidur sahaja), bawa anak-anak lari dan bermain di padang mainan.

Supplement Kesihatan Harian 



Aniey Yusoff
ID : 887558
Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

0 comments

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *