Rahsia Nak Cantik Dan Awet Muda Seperti Umur 25 Tahun

Monday, April 17, 2017

Orang kata di usia 25 tahun ni semua bergetah. Badan cantik, kulit cantik, perkumuhan ok, kuat, sihat dan bertenaga. Pendek kata semuanya masih baru dan bergetah. Woww sangat kan!


Katakan ada seorang nenek usia 50an tapi nampak sihat, bertenaga, awet muda agak-agak apa kita rasa? Subhanallah kalau kakNi rasa kagum dan turut tumpang gembira sebab di usia emas macam tu tapi nenek masih sihat dan gembira di samping keluarga.

Sebenarnya di peringkat usia 25 tahun sel-sel badan kita sangat aktif, giat membahagi dan mengganti sel-sel yang baru. Sel iaitu unit paling asas dalam binaan organ badan manusia. Sel ni sama jugak kehidupannya dengan kita manusia, makan, berkumuh, hidup dan mati. Sungguh hebat Maha Pencipta kan?

Penuaan Sel Dan Antipenuaan

Penuaan Sel terjadi oleh 5 faktor antaranya: 

1) Penuaan Berprogran - Pembahagian sel dan rangsangan neuroendoktrine terhenti pada sesuatu peringkat usia

2) Kerosakan DNA - semakin banyak DNA yang rosak dan tidak dapat diperbaiki oleh tubuh secara semulajadi

3) Kerosakan sel akibat radikal bebas - semakin banyak radikal bebas yang terhasil menyebabkan badan tidak mampu meneutralkannya

4) Metabolisme protien menurun - sel tidak menerima protien secukupnya untuk pembinaan dan pemulihan

5) Kerosakan sel kumulatif - sel rosak akibat pelbagai faktor antaranya jangkitan kuman, kurang nutrisi dan sebagainya.


Usia masih muda tapi bila check 'body age' rupanya sel dah tua sepuluh tahun dari umur. Apa agaknya kita rasa?

Tua adalah satu proses semulajadi yg berlaku dalam kehidupan kita. Semua orang yang panjang umur akan menjadi tua.

Tapi dengan mengambil suplemen anti penuaan, kita bukannya taknak jadi tua. Tapi taknak diri kita menghidapi sejenis penyakit yang dipanggil PENUAAN atau orang putih kata AGING.

Jadi tua tu tua lah. Umur 70, 80... nak muda kut mana lagi. Tapi penyakit penuaan ni boleh melanda sesiapa saja. orang muda, budak-budak dan sesiapa sahaja. 

Penyakit penuaan ni effectnya adalah penyakit-penyakit degeneratif (penyakit bukan kerana jangkitan kuman, tapi disebabkan oleh sel sendiri yg rosak & tak dapat bekerja dgn betul). Antara penyakit degeneratif ialah:

1)sakit jantung
2)kencing manis
3)nyanyuk/Alzheimier
4)dan pembunuh no 1 - KANSER.

Salah satu usaha utk melindungi diri kita dari penyakit-penyakit tersebut ialah dengan pengambilan suplemen secara konsisten especially suplemen anti penuaan seperti Vivix.


Vivix Dan Antipenuaan

4 Mekanisma Tindakan Vivix

1. Ramuan botanikal Vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2. Ramuan botanikal Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular.

3. Ramuan botanikal Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga di dalam sel.

4. Ramuan botanikal Vivix adalah 10x lebih kuat daripada resveratrol (ramuan unik dalam anggur muscadine) untuk melambatkan pembentukan protein AGE.

Apa kata pengguna Shaklee yang berusia 54 tahun ini?


Sekarang senang nak dapatkan Vivix, korang hanya perlukan 1 klik di link esell di bawah ini :



Dengan pembelian Vivix korang layak mendapatkan konsultasi eksklusif dari KakNi. Hubungi KakNi seperti details berikut :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

1 comments

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *