Kebaikan Susu Soya Untuk Wanita, Inilah Sebabnya Kenapa Wanita Amat Menggemarinya

Wednesday, October 25, 2017

Ramai yang beranggapan dan mengatakan minumlah apa-apa jenis minuman soya pun kerana hasilnya tetap sama je. Air soya je pun! 

Umpamanya kita cakap 'belilah kereta apa pun, sama je pun kereta je semuanya' kalau cenggini sama je kan kereta kancil dengan kereta BMW? Sebenarnya macam liga lain-lain pulak nak di samaratakan semua.

Sama juga dengan air soya, minuman soya ada banyak jenis samada 
  • Organik
  • Semulajadi
  • Sintetik
  • GMO
  • bukan GMO
Kebanyakan susu soya yang banyak di pasaran adalah dari jenis GMO atau genetik yang sudah terubahsuai yang mana ia tak sama dengan yang asal. Pengambilannya dalam jangka masa yang lama akan mendatangkan banyak masalah kesihatan.

Pernah terbaca ada seorang ibu yang memang mengamalkan minum air soya semasa mengandung dan dia membeli berkotak-kotak air soya yang banyak dijual di pasaran. Yang pastinya banyak terkandung gula dan bahan perisa tambahan yang lain. Tak sanggup pulak nak telan berkotak-kotak setiap hari.

Kenapa Wanita Gemarkan Susu Soya ESP?


Dalam ribuan wanita yang gemarkan esp tentulah KakNi salah satu di antaranya. Best sangat ke minum susu soya ESP ni? Jom ketahui apa manfaat susu soya esp untuk wanita.

1. Meningkatkan Seri Kulit

Untuk mendapatkan hasil kulit yang berseri, protien adalah 'makanan' terbaik untuk kulit. Protien ESP yang berkualiti tinggi dan lengkap dengan kesemua asid amino perlu.

Protien soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu meransang kulit untuk kelihatan lebih muda. 

2. Menguatkan Rambut Dan Kuku

Keguguran rambut dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tidak berkhasiat serta kekurangan nutrien, terutamanya protien.

Kekurangan asid amino perlu, menyebabkan badan tidak dapat menghasilkan keratin yang mencukupi. Akibatnya rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh.


3. Melegakan Ketidakselesaan Perut

Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan pengambilan makanan diabaikan di mana ia boleh mendatangkan masalah ketidakhadaman, pedih hati, perut kembung atau gastritis sekiranya dibiarkan berlanjutan.

Protien soya yang mudah disediakan dan berkhasiat memberikan si ibu hidangan yang cepat pada bila-bila masa dan di mana jua.

Kajian menunjukkan bahawa protien soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik berlebihan dan memastikan perut sentiasa sihat.

4. Menyokong Kehamilan Yang Sihat

Kesihatan sepanjang tempoh kehamilan adalah amat penting untuk perkembangan bayi serta ibu mengandung. Dalam tempoh ini, ibu mengandung perlu mengambil protien yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin yang sedang membesar. 

Pengambilan protien secara konsisten dalam tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir dan mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup berat.


5. Menggalakkan Penghasilan Susu Ibu

Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir.

Sebagai ibu yang sibuk, seringkali mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan . 

Dengan protien soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi keperluan protien dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.

Seharian ibu yang sibuk tidak lengkap tanpa segelas susu soya ESP! Istimewa untuk ibu yang super sibuk hanya klik di link esell di bawah ini sahaja untuk mendapatkan ESP anda!



Dan jangan lupa hubungi KakNi untuk konsultasi eksklusif untuk anda :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms.Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU


You Might Also Like

2 comments

  1. Salam
    Tq atas perkongsian maklumat. Tapi kan, byk artikel yg mengatakan susu soya ni byk buruk drpd baiknya. Betul ke?

    ReplyDelete
  2. wow tq sharing. saya pun peminat soya tegar

    ReplyDelete

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *