Manfaat Susu Soya Untuk Wanita Dan Remaja

Monday, October 23, 2017

Selalu manfaat soya banyak ditujukan buat wanita di mana, susu soya untuk ibu menyusu, susu soya untuk ibu hamil, berpantang dan banyak lagi. Tetapi tau tak kita bahawa susu soya banyak manfaatnya untuk anak-anak remaja kita?

Anak remaja melalui fasa perkembangan fizikal, emosi, sosial dan fisiologi yang sangat pesat. Apabila mereka mencapai akil baligh, badan mereka akan mula berubah. Di fasa ini juga, mereka sangat aktif dan bertenaga.


Protien soya adalah nutrien penting untuk memastikan remaja sentiasa bertenaga dan aktif dan pada masa yang sama dapat menyokong proses pertumbuhan dan perkembangan mereka.

Manfaat Susu Soya Untuk Wanita Dan Remaja

1. Meransang Tumbesaran dan Perkembangan Otot

Kadar metabolisme kanak-kanak meningkat apabila mencapai fasa remaja, oleh itu pengambilan protien dapat membantu perkembangan dan mengekalkan jisim otot. 

Pengambilan protien soya yang mencukupi dapat membantu menguatkan otot dan membantu pembaikan serta pemulihan otot juga dapat memberikan tenaga yang lebih lama.

2. Menyokong Pertumbuhan Tulang Yang Lebih Kuat Dan Sihat

Isoflavon soya yang terdapat dalam protien soya membantu pertumbuhan tulang yang lebih kuat di samping menyokong proses metabolisme tulang. 

Soya mengandungi kalsium semulajadi yang diperlukan oleh tulang untuk tumbesaran yang sihat.

3. Menyokong Kitaran Haid Yang Sihat Bagi Wanita

Phytoestrogen atau estrogen tumbuh-tumbuhan yang biasanya ditemui secara semulajadi di dalam kebanyakkan makanan kita termasuk soya membantu menyokong kitaran haid yang sihat dengan mengawal paras estrogen, mengawal paras hormon yang sihat serta mengurangkan simptom prahaid (PMS)

4. Mempercepat Pembaikan Dan Pembaharuan Sel

Protien adalah salah satu nutrien asas tubuh yang membantu dalam proses pembaharuan sel dan penjanaan semula kerana ia membantu dalam memperbaiki tisu-tisu yang rosak.

Ia juga menyokong penghasilan antibodi yang melawan jangkitan serta penghasilan kolagen yang diperlukan untuk mempercepatkan pemulihan luka.

Tau bagaimana nak pilih soya yang berkualiti dan dijamin BUKAN soya GMO?

ESP Memberikan Tenaga Berterusan, Berasaskan Protien Tumbuhan yang Berkualiti Tinggi
  • Membekalkan 14gram protien berasaskan tumbuhan 
  • Mempunyai skor PDCAAS (protien Digestability Corrected Amino Acid Score) 1.0 iaitu nilai tertinggi protien keterhadaman dan protien yang paling berkualiti
  • Mengandungi 9 asid amino
  • Tinggi dengan kalsium
  • Tanpa kolesterol
  • Protien soya membantu menurunkan paras kolesterol
Order ESP hari ini untuk anak remaja korang! Pembelian secara online hanya klik di link esell ini :

Atau hubungi kakNi seperti detail berikut :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU


You Might Also Like

0 comments

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *