Saya Sudah Bekerja Adakah Saya Memerlukan Pendapatan Sampingan?

Sunday, October 08, 2017

Assalamualaikum WBT

Kalau nak menjawab persoalan kepada tajuk di atas ni makanya kena tanya diri sendiri dan lihat keadaan ahli keluarga kita sekarang. 

Andai duit gaji kita cukup bulan hanya tinggal RM30 sahaja nak buat makan, isi minyak dan nak buat belanja anak sekolah lagi maka sesuatu harus dilakukan untuk menaikkan tahap kewangan kita. Takkan nak hidup takat ni sahaja, nak pulang ke kampung jenguk ayah pun 'berkira-kira' kos apatah lagi nak hulur belanja mak ayah di kampung.


Ini baru berkisar soal belanja, tabung kecemasan andai apa-apa kecemasan berlaku dalam keluarga kita pun 'tarak' satu sen yang disimpan. Jawapannya ialah kita perlu melangkah ke depan dan buat kerja sampingan untuk raih pendapatan extra.

KakNi dulu sangat naif pasal orang berniaga walau sudah bekerja ni. Waktu ni fikir, "eh dia ni tak cukup ke duit gaji dia?" "malulah nak berniaga ni" tapi tak ada la sampai keluarkan ayat biasa yang berbisa, "duit gaji kau dah tak cukup ke sampai kau nak kena buat berniaga-niaga ni semua?" TIDAK.

Asalkan kawan tu tak "curi" waktu dalam bekerja sudah la kan, kang tak berkat pulak. Rupanya dalam otak berfikir pasal berniaga di luar kerjaya ni, Allah temukan dengan Shaklee. Hikmahnya pertemuan inilah menyebabkan KakNi bukak mata pasal berniaga dan menjadi asbab KakNi berhenti kerja yang dah hampir 10 tahun KakNi berkerja.

Kenapa pilih Shaklee? Tak ada bisnes lain ke?



Yang penting kami para suri rumah adalah golongan yang berkerja dari rumah tanpa abaikan anak-anak dan keluarga. 

Best ke best?



Waktu awal-awal berbisnes Shaklee dulu dapat RM60 bonus pun rasa dah nak melompat ke bintang dah. Ini baru bonus belum untung runcit yang buat belanja harian tu. RM20 pun tak ada orang nak bagi FREE je kat kita kan?

IT'S START WITH YOU!

Sebelum bermula kena tau kenapa kita perlu bijak memilih syarikat? Memilih Syarikat Yang Betul Lebih Penting Berbanding Usaha

Nak bermula dengan Shaklee? Hubungi KakNi seperti details di bawah :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *

Subscribe blog Aniey