Cara Hilangkan Ekzema Pada Kepala Dan Muka Bayi

Saturday, May 20, 2017

Anak-anak kakNi sewaktu bayi alhamdulillah tak ada masalah ekzema. Jadi waktu diaorang kecik-kecik memang tak ada pengalaman dengan masalah eczema sehinggalah anak no 3, Aimy berusia 3 tahun.

Bermula dari gatal-gatal yang sedikit pada kaki sampai la dah jadi teruk dan merebak sampai ke peha dan betis. Lepas tu terusla satu badan jadi gatal dan tergaru-garu.

Sampai ke kepala Aimy tergaru-garu hingga berdarah-darah sehingga kakNi terpaksa balutkan kaki dia untuk elak dari menggaru. Sejak dari ni memang kakNi jaga pemakanan dia. Selepas beberapa siri pengenalpastian makanan yang boleh mencetuskan alahan maka kakNi putuskan makanan berikut adalah alah pada Aimy dan dihadkan pengambilan (food test kat klinik bakal dibuat) 

● gula putih (tak kira gula terang atau tersembunyi dalam makanan)
● gandum terutama roti putih yang wajib ada setiap hari kat rumah
● fast food (aimy memang jarang sangat amik fast food )
● telur
● seafood (perasan lepas makan sotong terus tergaru macam apa ntah)

Jadinya nak tarik perhatian dia kakNi banyakkan beli buah-buahan. Nasib baik Aimy memang peminat buah. Dan begitulah beberapa siri 'baik lepas tu gatal, baik lepas tu gatal balik'. Untuk luaran kulit Aimy, kakNi lumurkan dengan Herbal Blend sekerap yang mungkin bersama minyak kelapa dara.

Dalam susu dia jugak kakNi tambahkan dengan multivitamin Mealshakes untuk menyokong kesihatan kulit, mata dan rambut. 


Alhamdulillah selepas hampir setahun kulit mengalami eczema..akhirnya sekarang tinggal parut je. 

Krim herbal blend dan Mealshakes ni memang satu kewajipan di rumah. Buat losyen harian 1 keluarga. Selamat tanpa parabens!

Baby di bawah ni adalah pengguna Herbal blend yang mana maknya memang sapu dengan HB pada kulit anaknya yang kemerahan.



Anak saya tak ada eczema boleh ke amik? Set ni bukan untuk anak eczema sahaja malah satu keperluan untuk tumbesaran anak-anak. Mealshakes ada 24 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk anak-anak. 

Anak-anak hanya membesar sekali sahaja dalam hidup mereka. Sepanjang proses tumbesaran mereka sekiranya dibekalkan dengan cukup nutrisi mereka akan terus membesar dengan sihat dan kuat.

Perlukan konsultasi dan ada pertanyaan? kakNi bersedia dengan persoalan korang. Boleh hubungi KakNi :

Aniey Yusoff
ID : 887558


You Might Also Like

0 comments

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *