Vitamin Untuk Anak Berpuasa Supaya Kekal Cergas Dan Aktif

Sunday, May 21, 2017

Alhamdulillah..beberapa hari saja lagi umat Islam akan mula berpuasa. Anak-anak dah mula bertanya diaorang sekali ke kena puasa? Masa diaorang umur 4,5 tahun diaorang puasa tak? Boleh bawak air pergi sekolah tak? Dan berjela lagi la soalan..jenuh pulak nak menjawab 😂

Kakak Alyaa sekarang dah 9 tahun. Sejak 5 tahun lagi mula puasa. Affan dah 7 tahun. Tapi ibu dah pesan awal-awal solat 5 waktu kena cukup dulu. Semalam sempat kakNi hadir ke majlis ilmu kat tempat diaorang mengaji Quran di DAR al-quran Dato Keramat.

Selepas solat Dhuha, ada kuliah khas sempena kedatangan Ramadhan. Ustaz pesan, jangan ajar anak-anak kita boleh puasa separuh hari tapi ajarlah anak kita sebagaimana yang telah diperintahkan. Berpuasa mula dari terbit matahari sehingga terbenamnya matahari dan diharuskan berbuka bagi mereka yang berada dalam keadaan tertentu seperti sedang bermusafir, uzur, kesihatan yang memudaratkan dan sebagainya.

Supaya nanti tak ada la anak kita mula rasa nak mengelat puasa, kan boleh puasa separuh hari..hihi..apapun mak dan ayah kena la sentiasa pastikan anak-anak masing-masing fit dan kekal cergas terutama di sekolah.


Lapar tu mungkin boleh tahan lagi tapi dengan cuaca panas sekarang sangat membuatkan tekak kering dan terlampau dahaga. Takut dehidrasi pulak. Budak-budak biasa la waktu sahur berapa mulut nasi je lalu ditelan melayankan mata yang tengah mengantuk.

Salah satu cara untuk membantu anak-anak kita berpuasa penuh sambil kekal cergas ialah set mighty gems iaitu Mealshakes dan Performance Drink.

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Air performance drink ni memang sebelum puasa pun anak-anak seronok minum. Suka sebab rasa oren yang sedap! 

Pengedar Shaklee Wangsa Maju Keramat AU

Orang kata nak puasa tak payah makan apa-apa vitamin pun baru manfaat puasa dapat kita rasai. Tapi kalau letih lesu sampai nak solat pun tak larat, asyik terbaring tidur je..cenggini jadi apa kes pulak?

Perlukan konsultasi dan pertanyaan kakNi sedia membantu. Segera berhubung dengan kakNi tau! 


Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

 Atau pembelian secara online hanya klik di link ini


You Might Also Like

0 comments

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *