Kenapa Soya ESP Shaklee Yang Terbaik Di Pasaran

Tuesday, October 03, 2017

KakNi memang sangat suka minum air soya tapi tak ada la sampai kerap sangat minum. Ada pakcik yang selalu jual air soya panas-panas lagi depan sekolah anak-anak KakNi, bila rasa nak minum memang beli dengan pakcik ni, sedap betul minum air soya suam-suam gitu.



Tapi sejak bershaklee dan dapat ilmu bahawa kebanyakkan soya di pasaran adalah soya GMO yang mana kalau amalkan selalu banyak yang buruknya dari yang baik, maka dah tak minum dah soya biasa-biasa samaada pasar malam atau air kotak soya yang biasa beli tu.

Oleh kerana penghasilan soya GMO melibatkan kos yang lebih murah, tahan lama maka sebab itu kebanyakkan di pasaran adalah dari soya GMO.

Walau ramai la sekalian manusia duk burukkan susu soya Shaklee atau si Energising Soy Protien (ESP) ni tapinya KakNi dah bertong-tong dah amal dan rasa perubahan positif selepas amalkannya.

Nak tau Kenapa Soya ESP Adalah Yang Terbaik Di Pasaran?

1) Dicipta Dan Dimajukan Oleh Barisan Saintis Shaklee



Barisan saintis tau bukan doktor PHD yang beli ke atau pakcik sebelah rumah yang buat ke atau mamat di hujung kampung ke yang cipta. Paling penting ESP bukan produk yang dibancuh di belakang rumah yang selalu kita tengok berita kena serbu dengan Penguatkuasa tu.


Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya. 

2) ESP Lengkap Dengan Semua Asid Amino Penting
Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam kanser kepada tubuh badan.

Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino : 

(1) 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid & dihasilkan oleh badan kita
(2) 9 lagi dinamakan essential amino acid & HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini)

Kesemua 9 nama essential acid amino ada di dalam ESP.

Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.

3) ESP Diproses Pada Suhu Yang Rendah Agar Protien Tidak Rosak 


Dalam 100g daging yang kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yang ada. Selebihnya “hampas”.

Kenapa hampas? 

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yang tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam & diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti & kekal berkesan pada tubuh.

4) ESP Diperbuat Daripada Sumber Kacang Soya Non GMO




Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantik atau buah supaya lagi sodap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai & anggur yang takde bijik.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyak & sedap di makan. 

Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah, struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi, kanser dan banyak lagi masalah kesihatan.

Tapi ESP dibuat daripada soya bukan GMO iaitu soya asli. Setiap satu tin ESP diproses daripada 30kg soya.

5) ESP Ber GI Rendah

ESP adalah low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos & tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Kalau kita perasan, selepas kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai dan nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI seperti ini juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia membuatkan kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI. 

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan atau kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.

6) ESP Tiada Kolesterol, Tiada Asid Urik

ESP mmg TIADA kolestrol sbb ia dihasilkan daripada tanaman. Jadi pesakit darah tinggi tiada masalah untuk mengambil ESP.

ESP juga tiada asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boleh guna ESP.

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam dan diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin daripadanya sebanyak dan secepat mungkin.

Dah tau rahsia kenapa ESP Shaklee terbaik di pasaran?Rahsia yang best-best ni tak syok la tak berkongsi kan? Kita sama-sama jaga supaya risiko soya gmo yang berleluasa di luar tu dapat kita bendung dari terjadi kesan buruk kepada anak cucu kita pulak.

Tahu tak bahawa korang hanya perlu klik di link esell di bawah ni sahaja untuk pembelian ESP secara online! Ayuh jangan lupa klik!


Atau boleh terus hubungi KakNi seperti detail di bawah :

Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
http://kakni.wasap.my
COD : Wangsa Maju Keramat AU


You Might Also Like

0 comments

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *