Cara Cerahkan Kulit Satu Badan Hanya Ambik Ini Untuk Cerahkan Kulit

Thursday, October 05, 2017

Assalamualaikum WBT

Cerita tentang nak cerah satu badan teringat pulak kat iklan di TV yang muka je cerah tapi tangan...alamakkk gelapnya kahkahkah.. Tu lah lain kali nak pakai mekap-mekap kat ni kena beringat jugak supaya tak over dari bahagian kulit yang lain. 

Masa KakNi mengandung anak ketiga KakNi alami masalah alahan kulit yang agak teruk. Mengandung sebelum tu ada jugak tapi tak la seserius masa anak ketiga ni. Seluruh kulit jadi gatal dan hitam. Bila dah gatal maka seronok la menggaru. Semua tempat jadi gatal-gatal dan hasil dari projek menggaru maka kulit jadi kemerahan yang serius sampai luka la. Azab la waktu nak mandi.

Kulit perut, bawah leher dan seluruh kaki jadi kehitaman. Alahan mengandung orang kata. Nanti dah bersalin hilang la semua tu kata mereka. Tapi yang jadi masalahnya alahan kulit yang mengandung sebelum ni pun tak hilang-hilang lagi walau dah 2 tahun huhuhu..

Set Berpantang Premium

Masuk usia kandungan 7 bulan KakNi tak kira KakNi nak beli jugak Set Berpantang Premium yang lengkap semua. Asyik tengok orang bagi feedback best-best je. Tu yang KakNi tekad beli jugak setelah puas hati dengan hasil 'penyelidikan' sendiri akan keselamatan dan keberkesanan Shaklee ni.

Vitamin pertama KakNi ambil ialah Vitamin C. Nama je set berpantang tapi seawal dari kehamilan pun dah boleh amik. Maka seronok la KakNi bila kulit yang gatal tu mula hilang. Eh..harini tak ada projek garu-garu besar-besaran lagi ni..hahahaha. Syukur Alhamdulillah!

Vitamin Cerahkan Kulit

Pasal kulit cerah pulak semestinya lah dengan meminum ESP. KakNi mula minum lepas keluar dari bilik bersalin lagi. Lagi best sebab alahan kulit waktu hamil tu mula hilang sikit demi sikit selepas 2 minggu dalam pantang. 



Mari kita berkenalan dengan vitamin yang boleh cerahkan kulit ni. Apakah peranan mereka masing-masing dalam memberi kesihatan kulit.

1) Energising Soy Protien


ESP adalah minuman protien soya yang tidak diubahsuai secara genetik (NON GMO). Mengapa protien sangat penting untuk kulit?

Protien adalah seperti blok yang membina tubuh kita, seperti batu bata yang membina rumah kita. Ia mempunyai peranan yang sangat penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan, perkembangan dan pembaikan tisu dalam tubuh termasuk kulit.

ESP menggalakkan pembaharuan sel untuk membina asas kepada kulit yang sihat. Isoflavon iaitu sebatian semulajadi yang terdapat dalam soya dikaitkan dengan penghasilan kulit yang lebih baik dengan mengikat reseptor estrogen di kulit.

ESP tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat. Protien membantu meningkatkan keanjalan kulit dan meningkatkan penghasilan kolagen.

2) Collagen Powder

Kalau ESP diumpamakan sebagai 'batu-bata' yang membina tubuh kita, kolagen pula bertindak seperti 'gam' atau 'simen' yang mengikat 'batu-bata' tersebut. 

Kolagen paling banyak ditemui dalam otot, tulang tendon dan paling banyak dijumpai di kulit. Kolagen dikenali kerana manfaatnya yang banyak kepada kulit seperti :
  • menjadikan kulit tegang, anjal dan lembut
  • meningkatkan kelembapan kulit
  • mengurangkan kedutan dan garis halus
  • mengurangkan pori-pori yang kelihatan
  • menggalakkan kulit yang lebih cerah dan licin
  • kuku yang kuat serta rambut yang lebat dan bersinar
Pengeluaran kolagen secara semulajadi semakin berkurangan apabila umur semakin meningkat menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis halus terbentuk dan rawan pada sendi semakin lemah. 

3) Sustained Release Vita-C

Vitamin C yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas.

Badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin C dan mesti diambil dari sumber makanan. Nak tau apa manfaat Vitamin C?

  • mengurangkan kedutan 
  • melegakan kulit kering dan kasar
  • menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit
  • membantu dalam penyembuhan luka
  • mempertahankan kulit daripada radikal bebas
4) GLA Complex

Ini adalah sahabat baik wanita dan juga sahabat untuk kulit. GLA adalah asid lemak omega 6 penting yang digunakan oleh badan kita untuk menghasilkan prostaglandin iaitu bahan yang membantu mengawal pelbagai fungsi tubuh termasuk kesihatan kulit.

Diperolehi daripada minyak borage yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semulajadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak omega-6) dan vitamin E untuk mengekalkan kesihatan kulit.



Inilah 4 langkah untuk mencerahkan kulit bukan setakat muka tetapi seluruh badan! Masalah jerawat? Kulit kusam? Kulit kering? kulit hitam? dan hampir semua masalah lah semua KakNi dah rasa.

Sekarang masa untuk untuk cecantik pulak hihi..korang nak dapatkan set ni secara online? Hanya klik di link esell di bawah :



Ataupun boleh hubungi KakNi seperti detail ini :


Aniey Yusoff
ID : 887558
Sms/Whatsapp : 0137773122
COD : Wangsa Maju Keramat AU

You Might Also Like

0 comments

Terima Kasih Atas Komen Anda Semua

Hubungi Aniey

Name

Email *

Message *